Vai al contenuto

Benvenuti su VecchiaSignora.com

Benvenuti su VecchiaSignora.com, il forum sulla Juventus più grande della rete. Per poter partecipare attivamente alla vita del forum è necessario registrarsi

Mormegil

Calciomercato Giovanili Juventus e bianconeri in prestito - Sessione Estiva 2018

Post in rilievo

3 ore fa, ilbetta ha scritto:

Ciao scusa il disturbo,riesci a linkare qualcosa riguardo il passaggio alla juve di frederiksen??? Io trovo solo gli articoli di gdm....e zero sul sito della lega...grazie mille anticipatamente


Dal sito ufficiale del Nordsjaelland:

Quoto

 

Nascondi Contenuto

 

FCN SÆLGER NIKOLAI BADEN FREDERIKSEN TIL JUVENTUS
Nikolai Baden FrederiksenNyhederSuperliga
Nikolai 'Futte' Baden Frederiksen her efter sit sejrsmål mod Randers FC.

FC Nordsjælland har solgt Nikolai ”Futte” Baden Frederiksen til den italienske gigant Juventus F.C. med øjeblikkelig virkning. Den 18-årige angriber skifter dermed Right to Dream Park og Nordsjælland ud med Torino, hvor han har underskrevet en 4-årig kontrakt og efter planen skal starte med at slutte sig til de italienske mestres U23 hold.
Nikolai har været en del af FC Nordsjællands akademi siden 2015 og nåede, på trods af sin unge alder, at spille 6 kampe og score 3 mål i Superligaen. Normalt ser alle i Nordsjælland gerne, at de egenudviklede spillere får flere kampe med tigeren på brystet, inden de sælges til udlandet. Og salget af Frederiksen er da heller ikke et, der udelukkende vækker glæde i FCN.
’Det er ikke en del af vores strategi og planlægning, at lade vores egne talenter flyve fra reden før, de har prøvet kræfter med, og etableret sig i, Superligaen og dermed udviklet sig tættere på deres fulde potentiale. Og derfor har vi flere gange før stået fast på det, uanset hvilke økonomiske muligheder og interesser, der har været på bordet og trukket den anden vej, siger direktør Søren Kristensen og fortsætter:
’Men vi vil heller ikke stå i vejen for en hel unik mulighed for en ung mand, der har været igennem vores akademi, til at få opfyldt en drøm. Juventus er en ”once in a lifetime” mulighed og en drøm for alle fodboldspillere. Juventus har ageret meget professionelt i hele dette forløb. Samtidig ved vi, at de har fulgt Nikolai gennem længere tid og ved, hvad de vil have og får. Og derfor er vi endt med at takke ja til det, vi anser som et fornuftigt tilbud i dette tilfælde, selv om vi gerne så ”Futte” blive hos os og for alvor slå igennem på Right to Dream Park, som så mange af hans venner på akademiet har gjort før ham.
Også på akademiet i FC Nordsjælland grædes der med det ene øje, og smiles med det andet, pga. nyheden om Nikolai Baden Frederiksens skifte til Juventus. Hertil udtaler Sportschef for FC Nordsjællands akademi Jan Laursen:
’Vi har ved gentagne lejligheder mærket den markante italienske interesse for Futte under de stærke akademi turneringer, som vi har deltaget i gennem flere sæsoner ikke mindst når vi har spillet i netop Italien. Af samme årsag er skiftet der til heller ikke en kæmpe overraskelse, men vi havde dog håbet og satset på, at have fået mere tid til at lægge endnu et lag på Futtes uddannelse og udvikling både som spiller og som person inden det naturlige skridt til udlandet skulle tages. ’
’Vi er dog bevidste om, at vi satte stor pris på den tillid som Futte og hans familie viste os, da de for lidt over tre år siden valgte FC Nordsjælland og vores fodbolduddannelse frem for de mange klubber såvel nationalt som internationalt, som vi var i hård konkurrence med. Den tillid gengælder vi nu ved at lytte til hans brændende ønske om et skifte til Juventus, som med Ronaldos ankomst nok. ikke bliver et mindre interessant sted at være de kommende år for en ung angriber. En anden årsag er at vi er privilegeret ved at have mange stærke offensive talenter på begge vores akademiet, der er sultne efter at udfylde hullet efter Futte.’
’Der skal lyde en stor cadeau til de mange spillere, trænere og ledere i både FC Nordsjælland og Næsby Boldklub, der har en aktie i Futtes udvikling ligesom hans oplevelser og erfaringer med Right to Dream akademiet helt sikkert også har gjort en afgørende forskel for ham både på og uden for banen,’ fortæller Jan Laursen.
Nikolai Baden Frederiksen kom til FC Nordsjælland fra Næsby på Fyn tilbage i 2015. Nu går turen til det nordligste Italien og de 36-foldige italienske mestre fra Juventus.
’FC Nordsjælland har givet mig rigtig meget, siden jeg kom til for over tre år siden. Og jeg er sikker på, at de kunne give mig endnu mere, og jeg kunne have slået igennem for alvor i klubben. Men den mulighed, jeg nu har fået i Juventus, er så stor for mig og min karriere, at jeg føler, det er en mulighed, jeg er nødt til at gribe. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke alle de trænere og klubfolk i FCN, som har gjort så meget for mig, siden jeg kom til Nordsjælland, siger Nicolai Baden Frederiksen.

 

 

 

 

 

http://fcn.dk/2018/08/fcn-saelger-nikolai-baden-frederiksen-til-juventus/

  • Grazie 1

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
19 ore fa, TheCrimsonKing ha scritto:

De Zerbi i neroverdi siano pronti ad una annata gagliarda

A me sembra un po' di Francesco, speriamo...

 

18 ore fa, garrison ha scritto:

Mah io Lirola l'ho visto bene... ricordiamoci che è un 97.

Sorprendenti Magnani, bravissimo, e l'applicazione difensiva di Rogerio, che da noi si notava quasi solo in fase di spinta

Concordo su Lirola e sugli altri. Questo potrebbe essere l'anno buono per il salto di qualità e per capire se la collaborazione col Sassuolo porta qualcosa

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

Goh in prestito all'Arsenal Kiev, squadra di serie A ucraina allenata da Ravanelli, mentre Dacosta e Diop entrambi attaccanti del 2002 vanno in prestito ad Arezzo

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
13 ore fa, PDBE ha scritto:

Orsolini adesso si sono inventati che deve giocare mezz'ala.

Che disastro!

Magari sarà  una scelta che pagherà.  Aspettiamo fiduciosi,se il ragazzo è  forre emergerà 

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
3 ore fa, Tetti Fré ha scritto:

Campos in prestito con diritto di riscatto a un milione si trasferisce al Valencia Mestalla. Si sfoltisce, giustamente.

Bellissima notizia, l'ho sempre visto molto, ma molto fumoso. Adesso resta da capire chi è quello forte del trio Campos, Serrao, Freitas che arrivarono tutti insieme se non sbaglio

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
2 ore fa, olek ha scritto:

Bellissima notizia, l'ho sempre visto molto, ma molto fumoso. Adesso resta da capire chi è quello forte del trio Campos, Serrao, Freitas che arrivarono tutti insieme se non sbaglio

A me Serrao sembra molto bravo.

 

 

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

Secondo Giovani Bianconeri abbiamo preso un altro attaccante del 2004 dal Genoa Nicolò Turco, mentre sono stati svincolati Ghidoni, Matteo Vitale e Sykaj e Brero è stato ceduto a titolo definitivo alla Pro Vercelli.

 

  • Mi Piace 1

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
17 ore fa, olek ha scritto:

Bellissima notizia, l'ho sempre visto molto, ma molto fumoso. Adesso resta da capire chi è quello forte del trio Campos, Serrao, Freitas che arrivarono tutti insieme se non sbaglio

 

14 ore fa, xtreme ha scritto:

A me Serrao sembra molto bravo.

 

 

A me nessuno dei tre mi ha mai convinto del tutto.. poi chissà vedremo..

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
9 minuti fa, FunnyShmunny ha scritto:

 

E già che anche Tripaldelli era con Raiola...e niente lui li farebbe crescere tutti nelle squadre olandesi che controlla.

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
26 minuti fa, Hookie ha scritto:

Comunque Raiola quest'anno di commissioni per i trasferimenti ha beccato poco o niente, mi sembra un po' in ribasso...

A furia di spostare giocatori come fossero pedine di scacchi molti dei suoi assistiti si sono deprezzati o risultano invendibili causa provvigioni/stipendi insostenibili per il reale valore del giocatore. La politica del tutto e subito ovviamente paga poco e nulla sul lungo periodo. Bene così speriamo che la sua discesa prosegua inesorabile.

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

×

Informazione Importante

Utilizziamo i cookie per migliorare questo sito web. Puoi regolare le tue impostazioni cookie o proseguire per confermare il tuo consenso.